Padomi, lai izvairītos no krāpnieciskiem tiešsaistes tirgotājiem

Vienmēr pārliecinies, kas ir darījuma partneris un izzini iepriekšējās atsauksmes par tirgotāju. Ja tirgotājs krāpnieciskos nolūkos darbojas ilgstoši, parasti interneta vidē būs pieejamas sliktas atsauksmes.

Pārliecinies kādu informāciju tirgotājs konkrētajā tīmekļa vietnē ir norādījis. Saskaņā ar Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem, tirgotājam pirms līguma noslēgšanas ir jāsniedz virkne pirmslīguma informācijas. Nekad neveic pirkumu no tirgotāja, kura identitāte nav identificējama.

Pārliecinies vai interneta veikalam ir piešķirta kāda uzticības zīme. Viena no uzticības zīmju (zināmas arī kā kvalitātes zīmes) raksturojošām pazīmēm – tās tiek izvietotas tīmekļa vietnē kā elektronisks apzīmējums (electronic label). Visbiežāk mērķis ir informēt, ka tiek ievērots noteikts uzvedības kodekss, lai tīmekļa vietnes apmeklētājs varētu būt drošs, ka konkrētajam veikalam var uzticēties.

Centies izvairīties no dažādiem avansa maksājumiem.

Neveic naudas pārskaitījumus uz privātiem kontiem. Tāpat izvairies no naudas pārskaitīšanas nezināmām fiziskām personām, izmantojot tādas naudas pārskaitījumu sistēmas kā WesternUnion vai MoneyGram, jo problēmu gadījumā būs ļoti ierobežotas iespējas atgūt naudu, kas ir galvenais iemels, kādēļ šādas maksājumu sistēmas izmanto krāpnieciski tirgotāji. Šādi naudas pārskaitīšanas pakalpojumi ir piemēroti pārskaitījumu veikšanai zināmai personai, nevis tiešsaistes darījumiem.

Ņem vērā, ka ECC-NET kompetence krāpniecības gadījumos ir ierobežota, jo ECC-NET var sniegt palīdzību tikai attiecībā uz eksistējošiem tirgotājiem, ja nav respektēti normatīvie akti patērētāju tiesību jomā.

TwitterFacebook