Ņemot vērā inflāciju, energocenu pieaugumu un preču trūkumu, šogad Melnajai piektdienai būs īpaša nozīme. Esi vērīgs – reizēm aiz saukļa “labākais piedāvājums” slēpjas viltus solījumi vai veikali, kas neeksistē. Slavenais paziņojums “atlikšas tikai trīs preces” ir izplatīts triks, lai patērētājus pakļautu spiedienam. Iepazīstoties ar mūsu iepirkšanās padomiem, patērētāji būs labāk sagatavoti Melnajai piektdienai.

1. Pārbaudi, vai internetveikals ir drošs

Pirms sāc iepirkšanos, rūpīgi apskati internetveikalu! Noteikti pārbaudi lietošanas noteikumus!

  • Vai šī sadaļa ir pieejama un ir pilnīga?
  • Vai ir norādīta ticama pasta adrese? Pārbaudi adresi, izmantojot tiešsaistē pieejamos kartēšanas pakalpojumus.
  • Pārbaudi norādīto tālruņa numuru, lai pārliecinātos, vai tas ir aizņemts vai kāds atbild.
  • Iepazīsties ar atsauksmēm, lai uzzinātu, vai citiem parētētājiem ir bijušas problēmas ar konkrēto internetveikalu vai, tieši pretēji, ir atstātas pozitīvas atsauksmes.

Vairāk padomu par iepirkšanos tiešsaistē atradīsi mūsu mājaslapā: https://ecclatvia.lv/lv/e-pirkumi-visas-lappuses

2. Pārliecinies, ka piedāvājums ir atbilstošs

Atlaižu periodā ir jānorāda gan preces sākumcena, gan cena ar atlaidi. Pie tam atlaižu piedāvājumos jābūt norādītai arī cenai, kas ir bijusi zemākā pēdējo 30 dienu laikā pirms atlaides piemērošanas.

Iesakām sekot līdzi preces cenas izmaiņām ilgākā laika periodā. Ja pamani, ka norādītā preces sākumcena nav zemākā pēdējo 30 dienu laikā, tas var liecināt par iespējamu negodīgu komercpraksi.

3. Nepakļaujies spiedienam

Daudzos internetveikalos, mobilajās aplikācijās, tāpat arī sociālo mediju vietnēs tiek izmantots mārketinga triks “20 citi cilvēki pēta šo preci” vai “ir atlikušas tikai trīs preces”, lai pakļautu patērētāju spiedienam iegādāties preci.

Daži internetveikali cenšas ietekmēt pircēju uzvedību ar laika atskaites sistēmu vai, piemēram, ar pogu “Nē, es nevēlos 20% atlaidi”.

4.  Izvēlies drošu apmaksas veidu

  • Ja veic apmaksu tiešsaistē, pārliecinies, ka ir drošs interneta savienojums (ar paroli)
  • Pārbaudi, vai adreses laukā parādās “https” un atslēgas simbols
  • Nesaglabā ar bankas piekļuvi saistīto informāciju mobilajā telefonā, datorā vai iepirkšanās platformās
  • Nosaki viena darījuma limitu savai norēķinu kartei vai kredītkartei
  • Izvairies no maksājumiem ar bankas pārskaitījumu

5. Izmanto likumisko garantiju (tiesības divu gadu laikā no pirkuma dienas pieteikt pārdevējam pretenzijas par neatbilstību)

Visām jaunajām un lietotajām precēm (mēbelēm, automašīnām, datoriem, mājsaimniecības precēm utt) ir likumiskā garantija (tiesības divu gadu laikā no pirkuma dienas pieteikt pārdevējam pretenzijas par neatbilstību), ja tās tiek iegādātas pie Latvijā vai Eiropas Savienībā reģistrēta komersanta.

Kopš 2022.gada šī garantija tiek piemērota arī digitālajiem pakalpojumiem un digitālajam saturam (piemēram, filmu straumēšanas pakalpojumiem un datorspēlēm).

Likumiskā garantija ir spēkā divus gadus no preces vai pakalpojuma iegādes brīža. Ja precei vai pakalpojumam ir defekts, aicinām vērsties pie pārdevēja, kuram ir pienākums to novērst, apmainīt pret citu vai, ja pirmie divi nav iespējami- atmaksāt naudu.

Atceries – iepērkoties tiešsaistē, ir spēkā 14 dienu atteikuma tiesības.

Vairāk uzzini šeit: https://ecclatvia.lv/lv/atteikuma-tiesibas

TwitterFacebook