Valentīndienas dāvanu idejas uzplaukst internetā – sākot ar personalizētām rotaslietām, beidzot ar īstām ādas jostām un dažādu pieredžu izbaudīšanas pakalpojumiem. Taču ir tikai viens solis no mīlestības līdz pasūtījuma veikšanai un no pasūtījuma veikšanas līdz krāpšanai. Lai izvairītos no tā, ka sirdi cauršauj ne tikai Amora bulta, Eiropas Patērētāju informēšanas centrs sniedz noderīgus padomus.

Uzmanieties no starpniekpārdevējiem, iegādājoties Valentīndienas dāvanu

Ja, pateicoties influenceru padomiem, internetā esat atradis ideālu dāvanu, uzmanieties! Tā var tikt tirgota t.s. “dropshipping” vietnē.

“Dropshipping” jeb stapniekpārdevēji nozīmē, ka pārdevējs tiešsaistē piedāvā preci, pieņem pasūtījumu un tad samaksā ražotājam, kas nereti atrodas Āzijā, lai tas piegādātu produktu pircējam. Lai gan Latvijā šāda prakse ir likumīga, tā bieži rada nepatīkamus pārsteigumus – piegāde var aizņemt ilgu laiku, piegādātās preces kvalitāte var būt slikta vai pat izrādīties viltojums, tāpat var nākties maksāt muitas nodokli, lai saņemtu pasūtījumu.

Lai izvairītos no iekrišanas starpniekpārdevēju slazdā, ir ieteicams pārbaudīt informāciju par pārdevēju, izlasīt pirkuma vispārīgos nosacījumus un, pirms pasūtījuma veikšanas, salīdzināt preces cenu citās vietnēs.

Vairāk informācijas un padomu: https://www.ptac.gov.lv/lv/par-e-komerciju

Padomā divreiz, pirms tiešsaistē pērc personalizētu dāvanu

Lai gan patērētājam vienmēr ir tiesības 14 dienu laikā pārdomāt pēc distances pirkuma veikšanas, šajā jomā ir izņēmumi. Šie izņēmumi ietver preču iegādi, ko esat lūdzis personalizēt, vai arī iegādājies kādu pakalpojumu, ko sniedz konkrētā datumā.

Tādēļ padomājiet divreiz, pirms pasūtāt rokassprādzi, kurā iegravēts simpātijas vārds, vai telefona vāciņu ar fotogrāfiju no pirmā randiņa, vai biļeti uz mīļotā iecienītākās grupas koncertu. No personalizētām precēm nebūs iespējams atteikties un lūgt pārdevējam atgriezt naudu par pirkumu.

Vairāk informācijas šeit: https://www.ptac.gov.lv/lv/atteikuma-tiesibas

Garantija iepazīšanās vietnes problēmas gadījumā

Ir labas ziņas tiem, kuri tiešsaistē savu “sirds āķīti”. Protams, garantija attiecas nevis uz gadījumiem, kad profili neatbilst izvēlētajiem kritērijiem, bet gan uz iepazīšanās vietnes nepareizas darbības gadījumiem.

2022. gadā tiks veikti grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, kas noteiks patērētāja tiesības digitālo pirkumu veikšanas gadījumā, un iepazīšanās vietņu pakalpojumi ir daļa no tā. Precīzāk, ja vairs nebūs piekļuves vietnes lietotāja kontam vai čata pakalpojumi nedarbosies, būs tiesības pieprasīt problēmas novēršanu un, ja tas neizdosies, varēs ierosināt cenas samazināšanu vai pat vietnes abonementa anulēšanu.

Ja ir radies strīds, kas saistīts ar Eiropas Savienībā radītu iepazīšanās vietni, sazinieties ar Eiropas Patērētāju informēšanas centru: https://ecclatvia.lv/lv/kontakti

TwitterFacebook