Šobrīd influenceru jeb ietekmētāju mārketings ir kļuvis par digitālās ekonomikas pīlāru, un tiek plānots, ka tā globālā vērtība 2023. gadā sasniegs 19,98 miljardus eiro. Turklāt jāņem vērā, ka ietekmētāji, kuri iesaistīti regulārā komercdarbībā, piemēram, zīmolu darījumos, lai reklamētu produktus vai pakalpojumus, saskaņā ar Eiropas Savienības patērētāju tiesību aktiem patērētāju aizsardzības jomā tiek uzskatīti par tirgotājiem.

Vēršam uzmanību, ka ietekmētājiem ir pienākums skaidrā un atklātā veidā norādīt reklāmas un apmaksātas sadarbības ierakstus, tomēr daudzi influenceri neievēro likumdošanu. Līdz ar to Eiropas valstu patērētāju tiesību aizsardzības iestādes un Eiropas Komisija veic digitālā godīguma piemērotības pārbaudes sociālajos medijos, lai novērtētu, vai ir nepieciešami jauns tiesiskais regulējums, kas nodrošinātu tiešsaistes iepirkšanos tikpat drošu kā bezsaistes iepirkšanos.

Ietekmētāju atbalstam ir izveidots Juridiskais centrs influenceriem. Šajā platformā digitālā satura veidotāji var atrast informāciju par Eiropas Savienības tiesību aktiem godīgas komercprakses jomā.

“Influenceru ieteikumiem uzticas daudzi patērētāji – bieži vien jaunieši un pat bērni, tomēr šim biznesa modelim ir arī juridiskas saistības. Ietekmētājiem arī ir jāievēro godīga komercprakse, un viņu sekotājiem ir tiesības uz pārskatāmu un uzticamu informāciju,” norāda Eiropas tieslietu komisārs Didjē Reinders, “Juridiskais centrs influenceriem būs liels palīgs visiem nozares dalībniekiem, lai saprastu un ievērotu noteikumus.”

Juridiskajā centrā influenceriem ir pieejamas animētas video apmācības un piekļuve normatīvajiem aktiem un vadlīnijām, kas izveidotas sadarbojoties ar ekspertiem, lai digitālā satura veidotāji varētu uzzināt par saviem juridiskajiem pienākumiem, jo ​​īpaši par to, kad, kur un kā viņiem būtu jāatklāj savi reklāmieraksti sociālajos medijos un kādas ir patērētāju tiesības, pērkot preces vai pakalpojumus tieši no viņiem.

TwitterFacebook