Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC- Latvia) atskatoties uz Pasaules Patērētāju tiesību aizsardzības dienu un gadu kopš Eiropas Savienībā ieviesti ar COVID-19 saistītie ierobežojumi, kuri tiešā veidā skāruši ES pilsoņu  pārvietošanās, ceļošanas un iepirkšanās paradumus, kā arī konsultāciju un sūdzību skaita pieaugumu ECC Latvia.

ECC-Latvia ir Eiropas Patērētāju Centru tīkla ECC – Net dalībnieks, kas apvieno 27 ES dalībvalstis, kā arī Islandi, Norvēģiju un Apvienoto Karalisti. ECC – Latvia sniedz padomus un informē par patērētāju tiesībām Eiropas Savienībā. ECC – Latvia palīdz atrisināt problēmas, kas radušās, pērkot preces vai pakalpojumus kādā no ECC-Net centru tīkla dalībvalstīm. ECC-Latvia ir Patērētāju tiesību aizsardzības centra struktūrvienība.

2020. gadā esam snieguši 1036 pārrobežu konsultācijas un izskatījuši 666 pārrobežu sūdzības, kas ir divas reizes vairāk nekā 2019. gadā (623 konsultācijas un izskatītas 452 sūdzības). COVID-19 pandēmijas dēļ miljoniem Eiropas Savienības patērētājiem bija ietekmētas viņu aviopasažieru tiesības, iespējas ceļot, apmeklēt pasākumus, tajā pašā laikā pieaugusi vēlme dažādas preces iegādāties interneta veikalos, kas ir tieši atspoguļojies saņemtajās sūdzībās. Visvairāk gan no Latvijas patērētājiem, gan ārvalstu patērētājiem saņemtas sūdzības un sniegtas konsultācijas par pirkumiem tiešsaistē, atceltiem lidojumiem un citiem aviopasažieru tiesību jautājumiem, atceltiem ceļojumiem, koncertiem u.c. pasākumiem.

Latvijas patērētāji visvairāk sūdzējušies par Lietuvas, Apvienotās Karalistes, Vācijas un Igaunijas komersantiem.

“Redzam, ka COVID-19 ļoti skāris patērētājus dažādās jomās – visvairāk aviopārvadājumu, ceļojumu vai citu izklaides pasākumu jomā. Neskatoties uz to, ka ceļošanas iespējas pašlaik ir ļoti limitētas, patērētāji divtik aktīvi iepērkas ārvalstu interneta vietnēs. Daži Latvijā ļoti populāri tiešsaistes veikali ir reģistrēti Lietuvā, kad rodas patērētāju tiesību problēmas, iesaistāmies, lai palīdzētu tās risināt” stāsta ECC-Latvia direktore Aija Gulbe. 

ECC-Latvia 86% lietu atrisinājis par labu patērētājam gadījumos, kad patērētājs bijis citas ES valsts pilsonis, bet Latvijas patērētāju pozitīvi lietas atrisinātas 56% gadījumu.

Lūk, daži no veiksmes stāstiem:

Wcrd 01
Wcrd 02

Papildu informācija:
Sanita Gertmane
Patērētāju tiesību aizsardzības centra
Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja
Tālr.: 26544528, 22006628
E-pasts: Sanita.Gertmane@ptac.gov.lv

TwitterFacebook