Šogad Eiropas dienu 9. maijā, kad tiek pieminēta Šūmaņa deklarācija, aizēno koronavīrusa pandēmija. Eiropas Patērētāju centru tīkls (ECC-Net) ikdienas darbā redz pārrobežu informācijas nozīmi šajā krīzē, jo šajā laikā ir reģistrēts nepieredzēti liels patērētāju jautājumu skaits.

Visu laiku noslogotākais mēnesis

Ko darīt, ja lidojums atcelts? Vai man ir tiesības mainīt viesnīcas rezervāciju? Vai es varu atgūt naudu par atcelto koncertu? Kopš februāra sākuma ECC-Net saņem daudzus pieprasījumus saistībā ar Covid-19 izraisīto krīzi. Aprīlī tika reģistrēts visu laiku aktīvākais mēnesis, sasniedzot 17 600 pieprasījumus. Tas ir gandrīz divreiz vairāk nekā tajā pašā laika posmā pagājušajā gadā.

Tīkls palīdz patērētājiem, īpaši attiecībā uz izmitināšanas pakalpojumiem, kompleksiem tūrisma pakalpojumiem vai avio pasažieru tiesībām. Piemēram, pāris no Itālijas nevarēja doties savā 2000 EUR vērtajā kompleksajā tūrsima ceļojumā uz Tenerifi, jo bija slēgtas robežas, bet Vācijas aviosabiedrība atteicās atlīdzināt izdevumus. Iemesls: Vācijā tajā laikā joprojām varēja brīvi pārvietoties.

Gan šādos, gan daudzos citos gadījumos patērētāji var bez maksas sazināties ar ECC-Net. Latvijas patērētāju kontaktpersona ir Eiropas patērētāju informēšanas centrs Latvijā (ECC-Latvia), kas atrodas Rīgā. Mūsu tīmekļa vietnē ecclatvia.lv tiešsaistē būs atrodama ne vien informācija par Eiropas patērētāju tiesībām, bet arī tiešsaistes veidlapa, kurā patērētāji var iesniegt sūdzības par uzņēmumu, kas atrodas kādā citā ES valstī, Apvienotajā Karalistē, Islandē vai Norvēģijā.

Pieredzes apmaiņa un darbs jau 15 gadus

Ne tikai korona vīrsua krīzes dēļ 2020. gads ECC-Net ir citādāks kā citi gadi. Tīkls šogad svin savu 15. gadadienu. Pašreizējā krīzē mūsu starptautiskās komandas, ar vairāk nekā 150 juridiskajiem ekspertiem, ilggadējā pieredze un stabilitāte pierāda savu vērtību.

ECC-Net apmainās ar aktuālajām likumdošanas izmaiņām saistībā ar pandēmiju: piemēram, dažas Eiropas valstis izmaina likumdošanu attiecībā uz ceļošanu vai noteikumus par pasākumu biļešu atlīdzināšanu. Tādā veidā Eiropas Patērētāju centriem vienmēr ir visjaunākā informācija, ko viņi nodod patērētājiem savās vietnēs vai personīgās konsultācijās. Īsts ieguvums Eiropas patērētājiem.

Konteksts:

Katrā ES valstī, kā arī Islandē, Norvēģijā un Apvienotajā Karalistē ir Eiropas Patērētāju centrs, tie kopā veido ECC-Net. ECC-Net informē patērētājus Eiropā par viņu tiesībām un sniedz bezmaksas palīdzību pārrobežu problēmu risināšanā. Plašāka informācija ir pieejama ES Komisijas tīmekļa vietnē, kura līdzfinansē tīklu: https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumers/resolve-your-consumer-complaint/european-consumer-centres-network-ecc-net_en

TwitterFacebook