Valentīndienas dāvanu idejas uzplaukst internetā – sākot ar personalizētām rotaslietām, beidzot ar īstām ādas jostām un dažādu pieredžu izbaudīšanas pakalpojumiem. Taču ir tikai viens solis no mīlestības līdz pasūtījuma veikšanai un no pasūtījuma veikšanas līdz krāpšanai. Lai izvairītos no tā, ka sirdi cauršauj ne tikai Amora bulta, Eiropas Patērētāju informēšanas centrs sniedz noderīgus padomus.

Apsverot dāvanas iegādi, uzmanies no starpniekpārdevēju vietnēm!

Stapniekpārdevējs ir pārdevējs, kas tiešsaistē piedāvā preci, pieņem pasūtījumu un tad samaksā ražotājam, kas nereti atrodas Āzijā, lai tas piegādātu produktu pircējam.

Lai gan Latvijā šāda prakse ir likumīga, tā bieži rada nepatīkamus pārsteigumus – piegāde var aizņemt ilgu laiku, piegādātās preces kvalitāte var būt slikta vai pat izrādīties viltojums, tāpat var nākties maksāt muitas nodokli, lai saņemtu pasūtījumu.

Lai izvairītos no iekrišanas starpniekpārdevēju slazdā, ir ieteicams pārbaudīt informāciju par pārdevēju, izlasīt pirkuma vispārīgos nosacījumus un, pirms pasūtījuma veikšanas, salīdzināt preces cenu citās vietnēs.

Vairāk informācijas un padomu: https://www.ptac.gov.lv/lv/par-e-komerciju

Padomā divreiz, pirms tiešsaistē pērc personalizētu dāvanu!

Lai gan patērētājam ir tiesības pārdomāt 14 dienu laikā pēc distances pirkuma veikšanas, šajā jomā ir izņēmumi. Šie izņēmumi ietver preču iegādi, ko esat lūdzis personalizēt, vai arī iegādājies kādu pakalpojumu, ko sniedz konkrētā datumā.

Apdomājies, pirms pasūti rokassprādzi, kurā iegravēts simpātijas vārds, vai telefona vāciņu ar fotogrāfiju no pirmā randiņa, vai biļeti uz mīļotā iecienītākās grupas koncertu.

Ņem vērā, ka no personalizētām precēm nebūs iespējams atteikties un lūgt pārdevējam atgriezt naudu par pirkumu.

Vairāk informācijas šeit: https://www.ptac.gov.lv/lv/atteikuma-tiesibas

Labas ziņas tiem, kuri tiešsaistē meklē savu sirdsāķīti.

Ja ir vērojama iepazīšanās vietnes nepareiza darbība (piemēram, nav piekļuves lietotāja kontam vai nedarbojas čata funkcija), zini savas tiesības!

Šādā gadījumā iepazīšanās vietnes lietotājam ir tiesības pieprasīt problēmas novēršanu un, ja tas neizdodas, var ierosināt samērīgu cenas samazināšanu vai pat vietnes abonementa anulēšanu.

Ja ir radies strīds, kas saistīts ar Eiropas Savienībā radītu iepazīšanās vietni, sazinies ar Eiropas Patērētāju informēšanas centru: https://ecclatvia.lv/lv/kontakti

TwitterFacebook