2024. gada vasaras olimpiskās spēles pēc skaita būs jau trīsdesmit trešās, un šogad tās norisināsies Francijas galvaspilsētā Parīzē laikā no 2024. gada 26. jūlija līdz 11. augustam.
Ja, veicot rezervācijas vai apmeklējot Olimpiskās spēles, Parīzē rodas problēmas ar preču vai pakalpojumu iegādi un pārdevējiem, Eiropas patērētāju informēšanas centrs (ECC) un PTAC aicina iepazīties ar strīdu risināšanas kārtību Francijā:
- Ja konstatējat problēmu, vispirms sazinieties ar komersantu rakstiski ar e-pasta palīdzību, izmantojot komersanta tīmekļvietnē piedāvāto veidlapu, vai sūtot ierakstītu vēstuli ar saņemšanas apstiprinājumu, lai informētu par savu sūdzību. Neaizmirstiet pievienot visus saistītos dokumentus (līgumus, e-pasta vēstules, rezervācijas apstiprinājumu utt.). Vienmēr saglabājiet savas sūdzības vēstules un tās nosūtīšanas apliecinājuma kopiju.
Ja sazināties neizdodas, pārbaudiet pārdošanas noteikumus un nosacījumus vai tirgotāja tīmekļvietni, lai uzzinātu, vai ir pieejama iekšēja apelācijas procedūra, piemēram, patērētāju dienests (pakalpojumu konsultanti).
Par radušos problēmu varat ziņot arī SignalConso tīmekļvietnē (angļu valodā)
SignalConso piedāvā iespēju sazināties ar nepieciešamo komersantu, lai rastu risinājumu.
- Ja no komersanta nesaņemat atbildi vai saņemat negatīvu atbildi, ir iespēja vērsties pie patērētāju strīdu risināšanas starpnieka jeb mediatora (mediatour).
Strīdu risināšanas starpnieks (mediatour) ir trešā persona, kuras uzdevums ir palīdzēt iesaistītajām pusēm panākt draudzīgu vienošanos. Starpnieka pakalpojumi ir bezmaksas, un uz tiem attiecas konfidencialitātes noteikumi.
Katrs komersants Francijā ir piesaistīts konkrētam starpniekam, un katra komersanta pienākums ir informēt patērētājus savā tīmekļvietnē vai līguma dokumentos par saistošā starpnieka vārdu, uzvārdu un kontaktinformāciju.
Starpnieka neiecelšana ir pārkāpums, par kuru varat ziņot SignalConso platformā.
Plašāka informācija par patērētāju starpniecību Francijā (angļu valodā)
- Ja tomēr komersants nav norādījis starpnieku vai ja starpnieks nevar Jums palīdzēt atrisināt strīdu, varat vērsties strīdu izšķiršanas un mediācijas institūcijā (Struktūras nosaukums Francijā – “conciliateur de justice”). Pēc abu pušu (Jūsu un tirgotāja) uzklausīšanas conciliateur de justice piedāvās Jums risinājumu strīda izšķiršanai. Izlīgums ir bezmaksas.
Lai tieši sazinātos ar conciliateur de justice, apmeklējiet vietni des conciliateurs de France
vai sazinieties ar vietējo pašvaldību, lai noskaidrotu, konkrēti kurš conciliateur de justice ir atbildīgs Jūsu situācijā.
- Ja visi Jūsu mēģinājumi panākt izlīgumu ir veltīgi, varat iesniegt savu lietu vispārējā tiesā jeb tribunal judiciaire.
Jūsu pieteikumam tiesai jābūt pēc iespējas labāk dokumentētam, un tajā jāiekļauj visa Jūsu dokumentu apmaiņa ar komersantu (tāmes, rēķini, vēstules, līgumi utt.).
Lai iegūtu plašāku informāciju par lietas ierosināšanu tiesā, apmeklējiet vietni service-public.fr
Lūdzu, ņemiet vērā, ka par lēmuma izsniegšanu tiesu izpildītājam (commissaire de justice) ir jāmaksā. Taču pieteikuma iesniegšanas stadijā varat lūgt, lai nauda tiktu iekasēta no pretējās puses.
Saistībā ar šiem jautājumiem Jūs varat saņemt informāciju:
- no Juridiskās informācijas centra (franču valodā),
- zvanot pa konsultatīvo tālruni (juridiskos jautājumos) 3039,
- no patērētāju asociācijas, kuras kontaktinformācija ir pieejama DGCCRF tīmekļa vietnē,
- no Jūsu tiesiskās aizsardzības apdrošināšanas kompānijas saskaņā ar īpašu līgumu vai samērojot ar Jūsu apdrošināšanas polisi. Vairāk informācijas tīmekļvietnē,
- no jurista.