Eiropas Patērētāju
informēšanas centrs

Kas ir Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia)?

Eiropas Patērētāju informēšanas centrs ir struktūrvienība, kas darbojas Patērētāju tiesību aizsardzības centra ietvaros ar Eiropas Komisijas finansiālu atbalstu.

Eiropas Patērētāju informēšanas centra saīsinātais nosaukums ir: ECC Latvia

ECC Latvia ietilpst vienotajā Eiropas Patērētāju centru tīklā, kas sevī ietver centrus visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, kā arī Norvēģijā un Īslandē.

Eiropas Patērētāju centru tīkla saīsinātais nosaukums ir: ECC-NET

ECC Latvia mērķis ir sniegt konsultācijas patērētājiem par tiesībām, kas jāzina, iepērkoties ārpus Latvijas (kādā no ES dalībvalstīm, Norvēģijā vai Īslandē), kā arī sniegt palīdzību, gadījumā, ja radušās problēmas ar pārdevēju ārpus Latvijas. Piemēram, Jūs esat iegādājies preci Lielbritānijas interneta veikalā, bet prece ilgstoši netiek piegādāta – šajā gadījumā Jūs varat vērsties pēc palīdzības ECC Latvia.

ECC Latvia konsultē un sniedz palīdzību tikai patērētāju pārrobežu sūdzību gadījumos. Ja prece vai pakalpojums iegādāts Latvijā – jāvēršas Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.

ECC Latvia sniegs palīdzību, ja pirkumu būs veicis patērētājs – cilvēks, kurš preci vai pakalpojumu iegādājies savai personiskajai lietošanai, nevis peļņas gūšanai.

ECC Latvia sniegtie pakalpojumi ir BEZ MAKSAS.

ECC Latvia varat vērsties par problēmām, kas radušās:
-    Iegādājoties preci vai pakalpojumu pārdevēja tirdzniecības vietā jebkurā no ES dalībvalstīm;
-    Iegādājoties preci vai pakalpojumu ES interneta veikalā vai arī pasta katalogā;
-    Izmantojot aviokompāniju pakalpojumus;
-    Izmantojot auto nomas pakalpojumus;
-    Izmantojot kompleksos tūrisma pakalpojumus;
-    Veicot viesnīcas rezervāciju u.c.

Kur atrodas ECC Latvia un kā ar to sazināties ?

ECC Latvia atrodas Brīvības ielā 55 - 207, Rīgā, LV- 1010

Telefoniskas konsultācijas iespējas saņemt zvanot pa tālruni  +371 67388625 darba dienās no 08:30 – 17:00

Sev interesējošu jautājumu iespējams nosūtīt uz e-pasta adresi Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Sūdzību ECC Latvia iespējams iesniegt:

1)    aizpildot pārrobežu sūdzību formu, kas pieejama mājas lapā: http://www.ecclatvia.lv/images/stories/dokumenti/ares_prod_complaint_1.3.8.pdf ;
2)    sūdzību un tai pievienotos dokumentus (skenētā veidā) nosūtot uz e-pastu Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. ;
3)    sūdzību un tai pievienotos dokumentus nosūtot uz pasta adresi: Brīvības iela 55 - 207, Rīgā, LV- 1010.

Galvenās tiesības, pērkot preces un pakalpojumus ārpus Latvijas (kādā no ES dalībvalstīm, Norvēģijā vai Īslandē).

Gadījumā, ja kādā no ES dalībvalstīm ir iegādāta prece ar defektu, Jums jānosūta preces pārdevējam rakstiska sūdzība (var būt arī e-pasts) un jālūdz pārdevēju novērst preces defektu. Sākotnēji Jūs varat lūgt, lai pārdevējs veic preces remontu vai arī samaina to pret jaunu.

Sūdzību Jūs varat nosūtīt 2 gadu laikā no pirkuma veikšanas. Šis periods attiecas uz jebkuru preci, kas iegādātā ikvienā no ES dalībvalstīm gan iegādājoties uz vietas veikalā, gan veicot pirkumu internetā vai no pasūtījumu katalogiem.

Ja esat veicis pirkumu kādā no ES interneta veikaliem (vai arī preču katalogiem), taču, pēc preces saņemšanas konstatējat, ka Jums tā nepatīk – 14 dienu laikā no preces saņemšanas, Jums ir tiesības preci nosūtīt atpakaļ pārdevējam. Šajā gadījumā pārdevējam Jums ir jāatgriež visa samaksātā nauda. Piemēram, esat pasūtījis apģērbu, taču saņemot secināt, ka tas Jums īsti neder. Atcerieties – lai sūtītu preci atpakaļ, tai nav jābūt ar defektu, taču šajā periodā preci nedrīkst lietot, bet tikai izmēģināt/pielaikot.

Izmantojot aviokompāniju pakalpojumus, Jums kā patērētājam ir tiesības. Ja ierodoties lidostā, Jūs tiekat informēts, ka Jūsu reiss ir atcelts, aviokompānijai ir jāatgriež Jums nauda par biļeti vai arī bez maksas jānodrošina biļete uz citu tuvāko reisu. Ja citu reisu nākas gaidīt ilgāk kā 2 stundas, aviokompānijai šajā gaidīšana laikā Jūs jānodrošina ar ēdināšanu. Ja gaidīšana ietver diennakti, jānodrošina arī naktsmītnes un transports līdz tai.

Ja galamērķī nesaņemat reģistrēto bagāžu, Jums ir tiesības pieprasīt, lai aviokompānija Jums kompensē izdevumus, kas radušies līdz ar bagāžas kavēšanos. Šajā gadījumā ne vēlāk kā 21 dienu pēc dienas, kad bagāža nodota Jūsu rīcībā, Jums jānosūta sūdzības aviokompānijai. Savukārt, ja saņemat bagāžu, kura ir sabojāta – sūdzība jāiesniedz 7 dienu laikā pēc bagāžas saņemšanas.

Kā rīkoties saskaroties ar problēmām:

1)    Jānosūta rakstiska sūdzība pārdevējam, aprakstot savu problēmu un izvirzot prasību;
2)    Ja pārdevējs uz nosūtīto sūdzību neatbild vai problēmu nerisina – vērsieties pēc palīdzības ECC Latvia.

Sūdzību forma
consumer affairs logo
ptac logo

Prātīgais patērētājs