Pasažierus, kas ceļo pa jūru vai iekšzemes ūdensceļiem ES teritorijā, aizsargā Regula 1177/2010, kas stājās spēkā 2012. gada 18. decembrī. Šī regula nodrošina taisnīgu attieksmi kavēšanās, atcelšanas, pieejamības un citos gadījumos.

Regula attiecas uz:

  • pasažieru pārvadājumiem, kas izbrauc no ES dalībvalsts
  • pasažieru pārvadājumiem, kas ierodas ES dalībvalstī, ja tos veic ES pārvadātājs
  • kruīziem, kas sākas ES dalībvalstī.

Tālāk sniegts pārskats par Jūsu tiesībām, ceļojot pa jūru vai iekšzemes ūdensceļiem.

Atcelšana vai kavēšanās (90+ minūtes pirms izbraukšanas)

Pasažieriem ir tiesības uz:

  • kompensāciju vai maršruta maiņu uz galamērķi
  • palīdzību, tostarp uzkodām, maltītēm un atspirdzinošiem dzērieniem
  • izmitināšanu viesnīcā (ja nepieciešams, līdz trim naktīm, ne vairāk kā 80 EUR par nakti).

Kompensācija

Kavētas ierašanās vai atcelta brauciena gadījumā pasažieri var saņemt kompensāciju 25 – 50 % apmērā no biļetes cenas atkarībā no kavēšanās ilguma.

Tiesības pasažieriem ar invaliditāti vai ierobežotām pārvietošanās spējām

Pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās spējām ir tiesības uz:

  • bezmaksas palīdzību ostas termināļos un uz kuģiem
  • finansiālu kompensāciju par pārvietošanās palīglīdzekļu nozaudēšanu vai bojājumiem.

Tiesības uz informāciju

Pasažieriem jāsaņem:

  • informāciju par savām tiesībām pirms brauciena un brauciena laikā
  • vispārīga informācija, kas izvietota termināļos un uz kuģiem.

Sūdzību izskatīšana un izpilde

Pārvadātājiem un termināļu operatoriem jānodrošina visiem pasažieriem pieejama sūdzību izskatīšanas sistēma.

Katrai ES dalībvalstij jāizveido neatkarīgas valsts iestādes, kas nodrošina regulas izpildi un vajadzības gadījumā piemēro sankcijas.

Ziniet savas tiesības un ceļojiet droši!

Lai iegūtu sīkāku informāciju, apmeklējiet oficiālo ES pasažieru tiesību lapu https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/ship/index_lv.htm